Veelgestelde vragen
Meer weten over onze zalen?
Hoeveel zalen zijn er en kunnen we deze apart huren?
Creative Wonderland heeft 2 hoofdzalen: Create en Nurture. Beide hoofdzalen hebben verschillende kleinere break-out ruimtes ter beschikking. Om de veiligeheid en verbinding binnen de groep te bewaken en bevorderen, garanderen we je absolute privacy. Je huurt bij ons dus steeds de volledige ruimte. Het is niet mogelijk 1 of meerdere zalen apart te huren.
Voor welke periode kunnen we jullie ruimte huren?
Onze ruimte wordt verhuurd per dagdeel (tijdspanne van 4 uur). Een volledige dag omvat 2 dagdelen; een volledige dag met aansluitend diner omvat 3 dagdelen.
Kan de ruimte gehuurd worden voor trouwen of andere privé-feesten?
Op dit moment is het niet mogelijk om Creative Wonderland te huren voor privé-feesten.
Staan jullie prijzen vermeld op de website?
Jawel, klik door naar hier.
Wat zit er in de prijs inbegrepen?
In de huur van de ruimte zit het gebruik van de volledige ruimte inbegrepen, alsook de tuin en aanpalend natuurgebied. Ook het gebruik van alle aanwezige faciliteiten (zoals bv. de TV-schermen, flipcharts en het brainstorm materiaal) zit hierin begrepen. Drank en catering is niet inbegrepen.
Kunnen we ook buiten lunchen en/of vergaderen?
De tuin en aanpalend natuurgebied staan steeds ter beschikking in alle weersomstandigheden. Banken, tafels en parasols zijn vrij te gebruiken.
Zijn er overdekte vergaderplekken buiten beschikbaar?
We hebben verschillende tafels en banken verspreid staan zodat er altijd wel een hoekje in de schaduw te vinden is. Momenteel hebben we nog geen overdekte vergaderplekken ter beschikking buiten in het geval van regen.
Wat zijn jullie projectiemogelijkheden?
We hebben 2 TV-schermen ter beschikking voor projecties. Je kan met deze schermen verbinden via HDMI-kabel (met splitter indien beide schermen tegelijkertijd worden gebruikt), wireless of via WePresent. Via WePresent kan je beide schermen tegelijk aansturen én kunnen meerdere deelnemers tegelijk verbinden en hun computerscherm delen. Verschillende HDMI kabels zijn steeds ter beschikking.
We hebben ook een draagbare beamer ter beschikking in onze FabLab.
Welk materiaal wordt ter beschikking gesteld?
Onze zaal is goed uitgerust met zowat alles wat je nodig zou hebben voor een interactieve brainstorm sessie of opleiding. Iedereen krijgt een notablokje en balpen op tafel. Verder staan er 3 flipcharts verspreid in de ruimte met stiften in vele kleuren, een stevige voorraad post-its, kleurpotloden, gewone stiften, stembolletjes en nog veel meer.
We hebben verlengkabels voor als je jouw laptop toch echt niet kan missen.
En nog veel ander materiaal als kaartjes met inspirerende vragen, knutselmateriaal (karton, piepschuim, gekleurd papier alsook plakband, scharen enzovoort). Ook voor een stevige sessie visionboarding hebben we een ruime voorraad aan tijdschriften ter beschikking.
Graag vragen we om het materiaal ordelijk terug op te bergen en niet meer te gebruiken dan echt nodig.
Hebben jullie specifiek brainstorm materiaal op voorraad?
Naast de flipcharts, stiften, post-its en stembolletjes, hebben we ook de befaamde GPS brainstorm kit op voorraad (4 exemplaren), afgeprinte versies van de Business Model Canvas en nog enkele exemplaren van het boekje “Innoveren doe je zo”. Verder staan er verschillende naslagwerken ter beschikking in de Office zoals “De Innovatie Expeditie” van Gijs Van Wulfen en “Creative Problem Solving” van Scott Isaksen.
Hebben jullie een huisreglement ?
Jazeker, dat kan je hier terugvinden en in de ruimte zelf.
Meer weten over de reservatie van onze ruimte?
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Boekingen die geannuleerd worden tussen de 2 weken en 1 week voor het event worden gefactureerd aan 50% van het offertebedrag. Boekingen die de week voor een event geannuleerd worden, worden gefactureerd aan 100% van het offertebedrag.
Hoe contacteer ik jullie het best voor een offerte of reservatie?
Contacteer ons bij voorkeur via email. Voor een zo correct mogelijke offerte, hebben we graag het aantal deelnemers, en de opties voor catering. Telefonisch zijn wij steeds beschikbaar, een boeking is enkel geldig indien bevestigd per mail.
Hoe lang blijft een offerte geldig?
Na het uitsturen van de offerte houden we de zaal in optie voor de komende 2 weken. Indien we binnen die periode een andere aanvraag krijgen voor diezelfde datum, nemen we contact op en vragen we binnen de 48 uur (2 werkdagen) te bevestigen of een andere datum te kiezen.
Hoe verloopt het reservatieproces?
Na de bevestiging van de offerte, stuur ik een 2-tal weken voor jullie boeking een infofiche door. Deze infofiche bevat o.a. het definitieve aantal personen, de cateringwensen en de opstelling van de zaal. Na het event, wordt onze factuur opgestuurd per mail. Het aantal personen zoals vermeld in de infofiche wordt gebruikt als basis voor de facturatie. Indien er onverwachts toch een aantal deelnemers niet kunnen aanwezig zijn, neem dan zo snel mogelijk contact op. Indien mogelijk, en afhankelijk van onze toeleveranciers, houden we hier graag rekening mee.
Betaaltermijn
Onze facturen zijn steeds betaalbaar binnen de 14 dagen.
Wat met de catering?
Kunnen we bij jullie ook terecht voor een diner?
Ook voor diners kunnen jullie bij ons terecht als afsluiter van een dag van vergaderen. Verschillende opties zijn hier mogelijk: frietjes van de beste frituur van Vlaanderen, pizza, koude en warme buffetten tot een zalige BBQ of foodtruck. Hiervoor doen wij beroep op catering uit de buurt. Vraag dit zeker minimaal 2 weken op voorhand aan! Enkele suggesties kan je alvast hier terugvinden.
Wat zijn de lunchopties?
Voor groepen tot 12 personen kan je kiezen voor ofwel een maaltijdsalade of een broodjeslunch (opties zijn niet combineerbaar).
De maaltijdsalade wordt ofwel geserveerd als een salad-in-a-jar of als buffet.
De broodjeslunch zijn 3 verschillende broodjes en wraps met een variatie aan beleg. Als glutenvrije optie wordt er een slaatje voorzien (mits toeslag).
Soep kan steeds op aanvraag voorzien worden.
Wat voor een hongertje tussendoor?
Je kan kiezen voor het totaal pakket aan snacks. Hierbij voorzien we een selectie aan seizoensfruit, notenmix of studentenhaver en iets zoets. Voor ieder wat wils.
Kan ik gebruik maken van eigen catering?
Dat kan zeker. Voor het leegmaken van de frigo rekenen vragen we een forfait van €15. Voor het gebruik van glazen, kopjes en borden vragen we een forfait van €5 per persoon. De ruimte beschikt niet over een eigen keuken. Meebrengen van eigen microgolfoven of kookplaten is niet toegestaan. Gebruik van professioneel cateringmateriaal is wel mogelijk.
Wat zijn de opties voor drank?
In het drankbuffet zit inbegrepen: koffie, thee, kruideninfusies en water (plat & spuit). De koffie-met-melk liefhebbers kunnen kiezen voor een opgeschuimde koffie met havermelk of een scheutje gewone melk te vinden in de kleine koelkast. Daarnaast kunnen jullie gebruik maken van onze grote koelkast gevuld met frisdranken, lokale biertjes, wijn en bubbels. Deze dranken worden per consumptie verrekend.
Kunnen we bij jullie ook terecht voor een aperitief?
Ook dat kan ! Onze koelkast staat ter beschikking met bubbels (ook alcoholvrij), lokale streekbieren, alcoholvrije bieren, pintjes en appelsap. Deze dranken worden per consumptie verrekend.
Graag voorzien we ook voor jullie enkele aperitiefhapjes. Een tapasplank met kaasjes, salami en worstjes, aangevuld met olijven of chips als perfecte aanvulling.
Meer weten over waar je ons kan vinden?
Waar kunnen we Creative Wonderland vinden?
Creative Wonderland is gelegen in het centrum van Meldert, deelgemeente van Hoegaarden, vlak naast de kerk. Het gebouw is gelegen in de tuin grenzend aan onze woning, en is beperkt zichtbaar vanop straat. Dit garandeert absolute rust en privacy.
Toegekomen in Meldert, staan 2 vlaggen paraat om je te verwelkomen. Je kan de ruimte bereiken via onze oprit, volg gerust het padje tot aan de deur van de ruimte, of verdwaal nog even in de richting van de tuin….
Parking
Parking is gratis en ruim aanwezig aan de kerk of verderop in onze straat. Er is geen parking voor deelnemers voorzien op onze oprit. Leveringen kunnen wel steeds toegang krijgen, mits we hiervan op voorhand worden verwittigd.
Bereikbaarheid openbaar vervoer
Vergaderen in de natuur heeft in ons geval als gevolg dat onze zaal slecht bereikbaar is via het openbaar vervoer. Er is een bushalte voor onze deur: “Meldert Sint-Ermelindiskerk”. We regelen graag een shuttle service vanaf het station Leuven of Tienen.
Bereikbaarheid met de wagen
Meldert is vlot bereikbaar via de afrit Boutersem op de E40 Brussel – Luik. Na een kort ritje van een 10-tal minuten doorheen de velden ben je er al… Weer weten? Lees onze blog Reistijd er maar eens op na.
Andere vragen?
Overnachtingsmogelijkheden
Creative Wonderland biedt zelf geen slaapgelegenheid aan. Wensen jullie graag in de buurt te overnachten? Geef ons gerust een seintje voor aanbevelingen: van B&B tot hotel, alles is mogelijk.
Zijn er mooie wandelingen rond jullie ruimte?
Onze ruimte is ideaal gelegen aan de start van de mooie Mene en Jordaan wandeling. Deze wandeling start aan de Sint-Ermelindiskerk van Meldert en leid je door het prachtige natuurgebied van de Mene – en Jordaanvallei met z’n glooiende heuvels, uitkijkpunt Pallox tussen de appel-en perenbomen, richting het nabijgelegen dorpje Hoksem om terug te keren naar het centrum van Meldert en Meldertbos. De volledige wandeling van 9 km kan mooi ingekort worden tot 3 of 5 km. Plannetjes voor de wandeling kan je terugvinden in onze Office. Aangepast schoeisel is zeer aan te raden, zelfs in de zomer liggen de onverharde wegen er modderig bij .
Verder is ook Meldertbos, in beheer van Natuurpunt, en het Sint Janscollege een mooie bestemming. Opnieuw is ook hier aangepast schoeisel nodig.
Werken jullie samen met bedrijven voor teambuilding activiteiten?
Wij kunnen onder meer Tech4Fun aanbevelen voor ofwel een Citygame dat je langs het mooie Sint-Janscollege leidt of een in-house VR escape game.
Welke initiatieven nemen jullie rond duurzaamheid ?
Bij de opbouw van onze ruimte hebben we met verschillende duurzaamheidsaspecten rekening gehouden:
- Onze ruimte beschikt over een warmtepomp die in de winter verwarmt en in de zomer de ruimte koel houdt (mits ramen en deuren gesloten blijven).
- Om oververhitting van de ruimte te voorkomen, hebben we voor de 2 grote ramen poorten voorzien, zodat de warmte wordt buitengehouden. Voor duurzaamheidsredenen heeft onze ruimte geen airco-installatie.
- Professionele ventilatie zorgt voor het continu verversen van de binnenlucht.
- Onze toiletten worden gespoeld met regenwater.
- Alle verlichting is energiezuinig.
- Afval wordt gesorteerd.
- Wij serveren koffie en thee met bio-label.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op! We helpen je graag verder op weg!
Nieuwsgierig naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Wil je reserveren?
Wil je graag op de hoogte gehouden worden over het reilen en zeilen van Creative Wonderland?